Powered By Blogger

nuffnang

welcome note

Wednesday 12 December 2012

:: Rumah Rizalman,Rumah Impian..;-D ::

Setiap orang mesti ada rumah impian(dream house bak  kata omputih),begitu jugak dengan aku.Seperti tajuk dia atas,rumah impian aku adalah ala-ala rumah fashion designer terkenal Malaysia,Rizalman tu...waahhh berangan sangat-sangat kaaan.Masalahnya mampu kerrr?Sememangnya aku tak mampu la kaann(tau takperr..) tapi impian aku takderlaaa nak umah sebijik mcm rumah dia,cuma idea dan cara dia deco rumah tu aku suka,so bolehla sikit-sikit ambik idea dia.Eerr jangan marah yer Rizalman!Nak tiru 'sikit-sikit' jerr,nak tiru banyak,tak mampu!;-D

First time aku tengok umah dia ialah dalam rancangan Astana,pengacaranya Kak Nita yang serbu rumah-rumah artis dan rumah-rumah orang kaya tu.Terpegun jap tengok cara dia hias umah tu..meletooppss u uollss!Haqaq sukaa..Bila berangan pasal deco umah,terus umah Rizalman ni datang dlm fikiran.Apalagi,terus google cari gambar-gambar umah dia kat internet.Aku suka dari segi pemilihan warna,piilihan perabot dan hiasannya.Memang taste aku sangat-sangat.;-D

Aku suka rumah yang simple,hiasan dan perabot yang tak menyerabutkan mata.Kalau 'english style' tu,aku suka jugak tapi 'suka tengok' jer.Untuk deco umah sendiri,takderlaaa.Kalau nak  jugak,maybe satu atau dua jenis deco yang simple-simple jerr contohnya bunga ala-ala english style tu,cantik jugak tu.Apapun terpulang pada citarasa masing-masing.Lain orang,lain citarasanya..betul tak!

Okla kat bawah ni aku share gambar-gambar umah Rizalman yang aku copy n paste dari internet(mintak izin yer Rizalman..),sangat-sangat canteekk!Lastly,selamat berangan untuk Sukira..lalalallaaaaa!;-D

















**Pheewwww..tak lena tido dibuatnya kalau dapat umah macam ni..hehehe!

1 comment:

  1. Dropby mencari ilham rumah rizalman juga. Suka tengok deco rumah beliau.

    ReplyDelete