Powered By Blogger

nuffnang

welcome note

Saturday 26 January 2013

::Jeruk Madu Pak Ali..Penang Mariiii! ::

Dalam entri yang lepas,aku ada citakan pasal my weekend getaway ke Penang bersama family tersayang.Selalunya kalau sebut pasal Penang ni,yang aku tau buah tangan yang selalu orang beli ialah 'buah pala'.Rupanya selain buah pala,jeruk pun popular jugak iaitu 'Jeruk Madu Pak Ali'.Aku dapat tau pasal jeruk nipun daripada my SIL.Yang specialnya dengan jeruk ni,ianya dibuat tanpa dimasukkan ibu gula.Ibu gula ni kalau kita makan,telinga kita akan rasa macam berdesing sikit..hehhee!

Jeruk yang aku beli ni dah siap dalam paket,paket besar dlm RM12.00,paket kecik RM6.00.Kalau nak beli timbang pun boleh,nak beli sejenis jer(tak nak campur)pun boleh..Di bawah ni ialah jeruk yang aku beli hari tu..sedaaapppp!;-D

No comments:

Post a Comment