Powered By Blogger

nuffnang

welcome note

Monday 7 January 2013

:: Stikerdotcomdotmy! ::

Hari minggu yg lepas,aku ke Alamanda.Tujuannya ialah semata-mata nak beli stiker untuk ditampal pada buku-buku sekolah dan segala alat tulis Adam.So tak payah lg nak kena tulis berulang-ulang nama Adam kat semua buku-buku dan peralatan sekolah tu nanti.Paham-paham jerla budak-budak ni,kalau tak ditanda dengan nama,konfem hilang.Itu sebab kalau gi Mydin,memang kena beli borong...pensil,eraser,glue,ruler dll.Balik sekolah,mesti ada barang yang hilang.

Sebenarnya idea ni aku dapat daripada my fren.Katanya senang nanti,dengan stiker ni boleh ditampal kat pencil box,botol air,bekas makanan,alat-alat tulis dan jugak buku-buku sekolah.Ada jugak yang suggest beli cop mcm stamp pad tu yang dah ditulis nama anak kita siap-siap,so nanti cop jer kat semua buku sekolah.Tapi aku rasa idea guna stiker ni lebih praktikal sebab cop ni tak boleh digunapakai untuk cop alat-alat tulis macam pensil,pencil box dll.

Harga untuk stiker ni pun kira oklaa,harga mampu iaitu RM12.00 untuk 100pcs.Kira okla tu kann.Tapi rasanya ada sesetengah tempat murah sikit kot.Tempat aku tempah ni kan kat Alamanda,tu sebab mahal sket,sebab sewa situ kan mahal.Seeloknya survey dulula mana yang dapat bagi good price.Macam aku ni last minute punya keje,tu yang tak sempat nak survey.

Pada mulanya aku nak print nama kelas dan jugak tahun sekali tapi kata tokey cina tu kalau anak kita dah masuk kelas lain dan tahun lain untuk tahun-tahun akan datang,stiker ni dah takleh pakai lagi.Hmmm...betul jugak.Senang just print nama jer laa,so kalau ada balance..still boleh guna untuk tahun-tahun seterusnya,betul tak?.Yang penting tunggu dalam 5minit jer,benda ni siap.Kejap jer rupanya,takyah tunggu lama-lama.;-)

Itu sahaja cita aku untuk entri kali ni,insya'Allah ada kelapangan waktu kita jumpa lagi dalam entri lain lak.Daaa....;-)

Kitorang posing jap!hehe..

Stiker yang ditempah..

Siaappp...;-)
Tu diaaa..semuanya berstiker!hahaaa...

No comments:

Post a Comment